söndag 17 februari 2013

Glömma glömma

Glömma kastrullen på spisen (händer fler ggr i veckan). Men man kan göra rent den mest inbrända kastrull om man låter den stå i blöt med maskindiskmedel, har jag lärt mig.

Glömma att sätta på timer så fort jag sätter ngt på spisen så att det inte ska bränna vid.
 
Glömma vad det var jag skulle hämta: står där med en tesked i hand när jag ska bre Dotterns macka
 
Glömma vad det var jag skulle göra, jag gick hit av en anledning, vad kan det ha varit?
 
Glömma att ringa rörmokaren, veterinären, försäkringskassan, boka läkartid eller en kompis för telefonfika. Jaja, då fick jag vila den stunden i stället …
 
Glömma att jag kokat kaffe.
 
Glömma var jag ställde koppen.
 
Glömma att jag skulle berätta viktiga saker hos läkaren trots att jag sitter med minneslappen i hand.
 
Glömma att fråga det jag skulle fråga.

Glömma vad någon just sa, så jag säger samma sak och tror att det var jag som kom på det. Det har gett många skratt!

Glömma vad någon sa och måste fråga igen.

Glömma vad jag just sa, jag säger det igen.

Glömma vad det var jag skulle säga: halva meningen försvann

Glömma titta i almanackan: missar saker

Glömma tvätten i tvättmaskin – den går att tvätta om

Glömma ord, vad heter det nu igen?

Glömma personers namn, jag vill inte vara oartig, men …

Glömma vad det var jag skulle skriva nu?

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar