torsdag 7 februari 2013

Hur mår du?

Jotack, som Dartanjang ungefär. Feber i halva febertermometern och tårna hänger och slänger och så har jag så hemska svallningar i knäna. Va? - Det susar i öronen så jag kan knappt höra vad du säger.

Nej, så kan man ju inte svara, inte varenda gång folk frågar, vilket de ju gör för att visa att de bryr sig om, eller hur? Vem orkar höra om ständig småfeber och ont i halsen ( mer än Bästa Karin som råkar ha samma sjukdom som jag), vem orkar lyssna till gnäll om onda armbågar ("ja, jag förstår, jag har också musarmbåge/tennisarmbåge" etc.) som hindrar mig att hälla upp äppeljuice till Sonen med en hand eller blåsor på tungan för femtitredje dagen i rad, och vem tror inte att jag gör mig till åtminstone lite grann när jag stöttar väggarna på väg ut i köket för att yrsel och matthet har slagit till - jag verkade ju helt okej för en kvart sen!

Så jag pratar hellre på om hur du mår, eller om du har gjort något roligt på sistone, eller om roligt som andra har gjort och som jag känner mig indirekt delaktig i. För jag vill inte slita ut de människor jag älskar och mitt behov av att uttrycka mig är inte detsamma som deras behov av medkänsla. Så jotack, som vanligt. Och du?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar