måndag 4 februari 2013

Vattkoppsmåndag


Idag var det min pappas tur att komma och vara vattkoppsvakt, avlöst frampå eftermiddan av Bästa Moster. Förbaskat trist att inte kunna vara med och fika när folk kommer och hälsar på! I stället ligger jag i sängen och försöker hämta mig från gårdagen när jag nog överansträngde mig lite (klistrade ju ihop andningsinlägget OCH bevakade Blocket för att vara först ute om det dök upp någon fåtölj. Och det gjorde det, så Maken ska hämta den i morgon.)
Idag har jag: 37,9, hjärndimma, yrsel, svårt att orka röra mig (tex gå), iskalla fötter, huvudvärk, ont i armar o div leder samt väldigt ljudkänslig. Och så är jag lite grinig för att jag inte får vara ensam hemma och vila, så det är kanske lika bra att jag ligger nerbäddad så jag inte går och pyr irritation över dem som inte kan hjälpa't.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar