måndag 11 mars 2013

Löjligt jobbiga saker

Jag är lite inne på punktlistor idag, den här kallar jag
 
Löjligt jobbigt:
 
  • Borsta tänderna -gissa hur mycket tandsten jag har pga mjölksyra i armarna!
  • Tvätta håret -ja, man sätter ju inte precis igång och borstar tänderna efter en dusch i alla fall!
  • Byta lakan i sängen -Satte just på några örngott och fick genast 38,2 i feber!
  • Hänga tvätt -barnstrumpor går an ...
  • Gå uppför trappan när man glömt nåt där uppe -synd att hjärnan strejkar så ofta, va!
  • Gå nedför trappan igen - för att gå tillbaka i sina fotspår för att komma ihåg vad man skulle hämta.
  • Scrolla på datorn -det gnaver på en liten muskel i underarmen som jag inte ens visste att jag hade!
  • Dammsuga. Man kan faktsikt bli sängliggande för mindre!
  • Läsa veckotidningar -det är ju så många sidor och står så lite på varje så man bläddrar ju mest!
  • Hälla upp vatten i kaffebryggarn -ja, den där mjölksyran ...
  • Jag misstänker att jag är rätt jobbig med allt mitt ältande också ;-)

Tipsa gärna om fler löjligt jobbiga saker!


2 kommentarer:

  1. ;-) Fasen Sara du glömde när man ska handla ttttssssDet är skitjobbigt som husmor :-)
    Keep up the hard work YOU will be back
    Kram Leena

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tänkte jag inte på, för det finns inte på världskartan! Det låter jag din lillebror sköta!

      Radera