måndag 11 mars 2013

Måndag 11/3

Jag är inbillningsfrisk igen! Det är en underbar känsla!
  • Idag är första måndagen på jag vet inte hur länge som jag inte känner mig fullständigt utslagen efter helgen. Underbar känsla!
  • Solen skiner och det är -10, men inne kan jag ligga i solgasset och låtsas att jag är vid medelhavet!
  • Vi hade en så lugn och trevlig morgon (det är inte alla måndagsmorgnar som är såna, haha). Alla vaknade och orkade gå upp, jag kunde gå riktigt bra och kunde fixa fram frukost utan att krascha. Ingen blev osams eller galen på någon annan. Tänk om jag kunde bjuda alla människor på en sån morgon, då hade jag gjort något för mänskligheten!

  • Vi sådde våra tomater aningen sent och de ser för eländiga ut, men de lever i alla fall! Vi har en drivbänk bakom hönshuset där vi brukar ha vår tomatdjungel, men i år funderar jag på att be Maken ordna en ny låda så vi kan köra lite växelbruk. Är det en bra växtföljd att odla spaghettipumpa där tro?
    Årets sorter blir Gardener's Delight, Sungold och en namnlös busktomat som vi hade frö kvar från förra året. Får vi plats med sådär 15-20 plantor så är vi självförsörjande på krosstomater över vintern: det finns inget bättre än solmogna ekologiska tomater i köttfärssåsen, det smakar så otroligt mycket bättre!
  • Å, i övermorgon ska jag träffa näringsterapeuten Maria som med  fytoterapi, kinesiologi och zonterapi ska göra underverk! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar