måndag 25 mars 2013

Måndag 25/3

Tacksam:
  • Eftersom jag har influensa eller vad det nu är så kunde jag ju inte åka till min KBT och smitta ner folk, men lämnade meddelande på vårdcentralen och min underbara terapeut ringde upp så vi kunde stämma av per telefon. Fantastiskt med så personlig kontakt på vårdcentralen! Det var förresten lite så förra veckan när jag var där. Då var syster E som brukar ta proverna borta och hon som var där i stället var också så trevlig och pratade på. Man får så personlig kontakt med alla. Totalt oanonymt på ett bra sätt!
  • Solen gassar så det är normal rumstemperatur inomhus! Gissa om jag har längtat efter det!
  • Sonen är hemma för han är småsnorig och hostar lite. (Eftersom han går i en grupp för infektionskänsliga betyder det att han får vara hemma vid minsta förkylning. )Och han är så himla trevlig att ha omkring sig! Han åker lite rullskridskor och bygger lite lego och kommer och tittar till mig i sängen ibland och rapporterar nåt som han kommit att tänka på. <3
  • Dottern fick ett städryck igår och putsade av insidan av fönstret, så man slipper titta ut på solen inklusive kladdiga fingeravtryck och nosavtryck från katterna och ... Lycka är rena fönster!
  • Jag upptäckte att jag inte tål Bricanyl men jag tål barnens Airomir, så astman är under kontroll. Att kunna andas är fantastiskt!
  • Efter bara två veckor av de nya örtpreparaten och lite ordnad kosthållning har jag kunnat sluta med Omepraxolen mot magkatarren. Jag har nämligen inga besvär alls längre!
  • Å, jag gär så glad för min solstol! Jag satt ute en kvart med filt över benen, men bara armar och det var underbart!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar