söndag 10 mars 2013

söndag 10 mars

Det finns mycket jag kan glädja mig åt idag, här kommer en del av det, stort som smått:
  • Vi var på middag och melodifestivalstittning hos goda vänner igår och det var trevligt som vanligt: trevligt sällskap, god mat, barnen börjar känna sig hemma där, mjuk soffa att vila i -kan det bli bättre?
  • Dottern är så kär i alla killar, mest Ulrik Munther och Yohio just nu av förklarlig anledning. Sånt är så fantastiskt att få dela!
Yohio på Grammisgalan på Cirkus, Stockholm den 20 februari 2013.

 
Svårt att välja vem som är gulligast, tycker Dottern!
  • Vi städade tillsammans en liten stund på förmiddagen. Dottern klarade av hela diskmaskinstömningen själv, Maken ordnade nån annanstans och Sonen och jag sorterade tvätt ihop efter att han hade plockat leksaker i biblioteket. Han som alltid vägrar städa var hur glad och medgörlig som helst och vi hade så trevligt ihop!
  • Jag läste Bamse med barnen. Min läsförmåga var inte på topp utan det blev lite konstigt ibland, och jag hade grym mjölksyra i armen av att hålla tidningen, men det gjorde ingenting för vi hade urmysigt och det var det viktiga.
  • Familjen åkte till simhallen så jag ska få vila ett par timmar, skönt med tyst.
  • Dottern skuttade förbi mig på väg ner för trappan och sa "Du är ändå ovanligt snabb idag, mamma!" Skönt att hon kan se att det finns bra dagar också, så att hon inte bara tar fasta på de dåliga!

2 kommentarer:

  1. Åh så underbart!

    Våra barn hjälper mig ofta med städning o plockning (ibland får jag dock muta dem :) ). Och maken tar ofta med sig barnen på utflykt på helgerna så att de får upplevelser och jag min återhämtning. Trist men nödvändigt.

    Men det allra mest fantastiska är ju när barnen märker av de stunder man mår bättre! Det är guld värt att höra dem säga "det märks att du mår bättre nu"...

    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mutor är ovärderliga i barnuppfostran!
      ;-)

      Radera