tisdag 26 mars 2013

Tisdag 26/3: Tacksamhet och sorg

Idag är jag tacksam för:
  • att vi hade kommit ihåg att stänga ordentligt om hönsen, för när jag skulle laga frukost stod räven mitt utanför köksfönstret. Jag hann ta kort, men hittar inte kamerasladden, så ni får vänta på bildbevis.
  • att Maken är sån toppenmänniska. Bara sådär!
  • att Sonen som är hemma och snorar säger saker som "mamma, vet du, jag har faktiskt inte fått tillräckligt med gos!" Och så kryper vi upp i soffan tillsammans, han med speltelefonen och jag tittar på "en plats på landet". 
  •  att solen skiner idag med; jag ska sitta i min sköna stol på framsidan lite senare.
  • att influensan är på väg att gå över. Jag kunde steka plättar till Sonen utan att min tamagotchi (pulsmätarn) pep en enda gång. Yr, men kapabel. Blev genast inbillningsfrisk!

Och rätt vad det var så smällde det till och jag blev så himla arg, fast egentligen är det väl sorg:
  •  Med sekatören i hand gick jag ut till syrénbusken för att klippa lite påskris och med mjölksyran pumpande och pulsen på 140 tog jag mig in i huset igen. Satte inte kvistarna i vatten utan gick och lade mig direkt. Pläden ligger kvar i solstolen där jag lagt den, jag orkade inte sitta där. Jag är så himla arg på den här j-a sjukdomen!
  • Och jag är arg för att jag behöver utöka mitt kontaktnät för att klara barnens vardag! De som gör allt behöver veta att det finns skyddsnät utöver dem.
  • Det är så hemskt att Dotterns lärare säger att det märks på henne i skolan att det är jobbigt just nu.
  •  Och jag är arg för att jag inte orkar ligga där nere framför tvn med min Sonen längre! Jag vill förresten inte att han ska se mig just nu.
  •  Och jag är helarg för att solen fortfarande skiner!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Tack, det är det verkligen!
      Jag var just ut på tomten och knipsade några syréngrenar till påskris. Gick långsamt och tog det försiktigt tyckte jag, men pulsen skenade raskt upp till 140 och höll sig där, så nu är jag botad från min inbillningshälsa och ligger väl nedbäddad i soffan igen. Grenarna får vatten nån annan gång!

      Radera
  2. Jag gjorde något heldumt, och betedde mig som om jag var mer än frisk i måndags och tisdags. Gissa om jag får betala :-( . Förstår inte varför jag inte kan lära mig.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, flytta byråar var väl inte så välbetänkt kanske ;-)
      Det tar ett tag innan man fattar, så vi får väl bara hoppas att du är bättre till påskhelgen!

      Radera