torsdag 21 mars 2013

Torsdag 21/3

Det var kanske dumdristigt, men efter att ha varit hos doktorn sken solen så vackert att jag bestämde mig för att inte ringa en sjuktaxi utan försöka ta mig hem ändå. En bidragande faktor var att batteriet i mobilen lagt av, men det hade väl gått att lösa om så hade varit ...
I alla fall så njöt jag av att mycket sakta gå bort till Giraffen, Bästa Louises affär och blev bjuden på en kopp te och vilade i soffan. Sen tog jag bussen och sista biten hem lyckades jag gå så långsamt att det inte pep om pulsmätarn förrän jag var nästan hemma. Lyckad pacing!
 
Läkaren berättade att Danderyd skickat avslag igen och verkligen inte har nån lust att träffa mig. Det är beteendemedicin som gäller. Punkt. Hon förstod att det jag egentligen mest är ute efter är en korrekt diagnos, så hon skyndade sig att erbjuda remiss till Gottfrieskliniken i Göteborg. Och lovade att får jag inte komma dit heller så tar hon alla förberedande prover ifall jag måste till Götahälsan som inte har landstingsavtal. Och så var hon väldigt entusiastisk över att lägga in mig på Vidarkliniken några veckor, så det hoppas vi på nu. Ja, det var väl det ...

2 kommentarer:

  1. Kom igen bästa kusin. Jag hejar på dig hoppas det ordnar sig.vill du komma ut till Nämdö hoppas jag att jag kan supporta dig.

    SvaraRadera
  2. Det vill jag absolut! Kanske redan till påsken om barnen får bestämma!
    Det hänger på att jag kan ta mig till dass, haha. Och om Maken hittar på nån solsemester ihop med barnen ...

    SvaraRadera