måndag 1 april 2013

Behovet av bekvämligheter

Åååå, nej! Det man absolut inte vill ska hända efter en släktmiddag med 11 personer är att diskmaskinen ska gå sönder! Upptäckte igår att den värmer och värmer men pumpar inte in vatten! Neeeej!

Började morgonen (nåja, förmiddagen) med att stå och diska om allt i maskinen för hand. Tog det försiktigt och hade ett öga på pulsen så att den låg under 100. Tog övre vagnen först, sen paus och sen undre vagnen, men då blev jag ändå yr och svettig, och pulsen stod i 113.
Slutsats: någon annan får sköta disken. Dottern tyckte det lät kul, Sonen sa att han minsann inte tänker diska i hela sitt liv och maken vet jag inte riktigt hur han ställer sig.

Hur lång tid tar det att få hem en ny? Vilken sort ska vi ha? Vad ska vi ta oss till! 


File:Diskborste.jpg
En annan bekvämlighet vi diskuterar är en toalösning på Ön för att slippa gå den halkiga stigen upp till dass. Ett multrum där man också kan slänga kökskomposten vore modellen. Och gör vi i ordning det så passar vi väl på att göra en makeover av hela tvättrummet, så jag roar mig med att leta billigt kakel på nätet. Kul!
 








3 kommentarer:

  1. Å nej, nu igen! Är det en mus som gjort bo i diskmaskinen? Jag hade kunnat komma med V och lekt samt diskat idag.
    Jag tycker ni ska ha en sån som vi har, nån Bosch silence eller nåt! Vi köpte den nog på tretti.se
    Tack för igår, det var mycket trevligt!
    Kram från systeryster

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv, det var toppen att ses. Vad trevliga alla är! Jag har mumsat parisare påde till lunch och middag idag.
      Vi ska nog ha en motsvarande, det är skönt med tysta maskiner. Såg att tretti har expressleverans, men det tyckte maken var larvigt, så jobbigt kan det ju inte vara att diska ett par dar, tyckte han. Märkligt nog står resten av disken kvar på bänken tillsammans med dagens disk. Vad det nu kan bero på. Kanske att jag paxade för att inte diska mer idag och ingen paxade för att få göra det ... ;-)

      Radera
  2. Yes Yes Yes Äntligen en toa inne :-)) Hallelulja !!
    Diskmaskin ja...hhmm. hade jag nu haft en bil så hade kag kommit ut och diskat men nu har jag ju ingen så jag ska prata med min bror om hur man diskar som en riktig karl :-)) Fast å andra sidan så finns det papptallrikar och glas....;-))
    Lycka till med roligheterna ;-))

    SvaraRadera