tisdag 2 april 2013

Att man ska behöva bli så sjuk av så lite!

 
Söndagens utflykt och därpå följande middag gjorde att jag låg nitad i soffhörnan hela dagen igår. (Utom när jag trodde att det var en bra idé att ställa sig och diska före frukost ... hur tänkte jag då, kan man fråga sig?)
Hur som helst hade jag ont i varenda led och alla muskler jag känner till plus ett par extra, var halvt mörbultad (varför ska det kännas som att man fått stryk?) , hade huvudvärk,svullna lymfkörtlar, lätt illamående, yr och matt och och var sötsugen som aldrig förr. (Eller ... jo det har hänt. Ofta.)
Sötsuget kommer alltid som ett brev på posten om jag har sovit dåligt, och igår kändes det som att jag knappt fått en blund i ögonen trots att jag bevisligen sovit 10 timmar. Så det slank väl ner ett eller annat som inte borde ha slunkit ner.
Maken och barnen utrymde huset och åkte på påskmiddag hos hans syster (vore kul att ses, men i ett mindre sammanhang och där jag kan gå och sova en stund). Så jag fick vila i lugn och ro och somnade gott tillsammans med barnen på kvällen och idag känner jag mig väldigt mkt bättre. Har till och med orkat baka ihop med barnen, vilket väl inte har inträffat på ... ja, månader.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar