tisdag 30 april 2013

Hårt arbete

Vi har ett par små drivbänkar på ön där vi brukar odla sallad. Nu var det meningen att de skulle sättas igång till våren, så Maken fick gräva om, gödsla och förbereda medan jag satt i min solstol bredvid. Ja, efter ett tag gick jag in och lade mig, för det tog ju tid och han passade ju på att rensa en massa ogräs på andra ställen också. Och bära upp tång från sjön, som ju är rena lyxjordförbättringen. 
Sen var jag så himla nöjd för jag hade varit så aktiv och ändå inte kraschat.Eller ja, jag sov ju middag ett par timmar efteråt ...
-Aktiv, vaddå, sa den ömsinte maken. Du stapplade ut till en vilstol, tittade på fröerna och gick och lade dig.
-Ja, och ...? sa jag. 
 
Salladen sådde jag nästa dag, snacka om pacing!

File:Lettuce iceberg variety from Salinas valley California.jpeg

2 kommentarer:

  1. Alla sätt är bra utom de dåliga ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajamän. Och det viktiga var ju att njuta av solen och inte överanstränga mig!

      Radera