onsdag 17 april 2013

Gottfries och luskrasch

Hurra, det ringde en vänlig människa från landstinget och sa att om jag betalar resan själv så får jag åka till Gottfrieskliniken! Så nu hänger det bara på att Gottfries tar emot mig också. Yesss, ett steg på vägen!

Annars har jag just landat i sängen i en avlusningskrasch. I morse när jag skulle hjälpa Dottern med trolltrasslet så fanns det objudna gäster där, så Maken fick tge sig av till apoteket. En avlusning är ingen särskilt ansträngande procedur, men det innefattar sånt som är jobbigt för mig, som att jobba med händerna ut ifrån kroppen. Efter det ville hon ha lunch så jag började koka lite makaroner och steka färdigköttbullar, men fick avbryta mitt i för då kunde jag inte hålla balansen längre. Och just när jag landat i sängen ringde landstingstanten, så nu är det med ett Gottfriesleende jag drar på mig ögonmasken.

Jag har sånt flyt! Det kanske inte dröjer länge förrän nån kommer och erbjuder mig cellgiftsbehandling också!

(Om nån undrar vad jag önskar mig i födelsedagspresent så skulle lite Rituximab sitta fint!)

4 kommentarer:

  1. Hoppas din önskan går i uppfyllelse. Just det där med att plötsligt inte orka när man lagar mat, känner jag igen. Jag lagade pannkakor åt yngsta sonen så började han känna igen tecknen och ställde fram en stol åt mig så jag kunde sitta vid spisen och avsluta pannkakslagningen. Ungarna är ju tyvärr alltför vana vid att jag druttar ihop, faller och svimmar.
    Men yngsta sonen som är 9 år, frågade vad han skulle göra om jag inte vaknade igen, efter att ha svimmat, och om han var ensam med mig. Sånt ska barnen inte behöva tänka på :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har en bekant som är diabetiker och hennes man också, och de måste också lära sig handskas med en hel el skit, och hon fick lära sin son (som jag hade på dagis) att ringa 112 redan när han var i treårsåldern. Bara för att.
      Klart att man vill att barnen ska slippa, men deras känsla av maktlöshet kanske minskar om de vet vad de ska göra och det är ju mycket värt det också.

      Radera
  2. Ursäkta mig Sara men vad i fasiken är Ritubimax ???
    Och varför vill du ha det ?
    Finns inte i svenska Fass men det finns engelsk text när man googlar och det handlar om att behandla Sjögrens syndrom !!
    Förklara för din korkade svägerska är du snäll ;-))
    Kramen

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, det är jag som stavat fel! Det teter Rituximab! Det är en cancermedicin (celltgiftsbehandling) som dom provar på ME/CFS och 65% av dem som fick det blev kraftigt förbättrade.

      Radera