tisdag 16 april 2013

Märklig tisdag


Igår ringde en vänlig färdtjänsthandläggare från kommunen och bjöd dit mig på ett möte på torsdag. Jag frågade om de inte gör hembesök, men det gör de bara undantagsvis, och dessutom brann det lite i knutarna för att jag varit så sen med att skicka in ansökan att läkarintyget snart blir ogiltigt. Det var väl en sanning med modifikation, för det är väl en månad kvar, men jag argumenterade inte om det.
Däremot förklarade jag har svårt att ta mig dit annat än med taxi och att jag har i princip legat ned sedan i slutet av oktober, men käck som jag är tänkte jag att det här ska nog gå.

Sen kom jag på hur min resväg skulle bli:
Gå 250m till ersättningsbussen, åka buss, gå raskt 100m till det väntande tåget, åka tåg, gå 100 meter till nästa buss - eller 150 om jag ska ta den som kommer lite närmre stadshuset, sen åka buss igen, sen gå 200-300 m uppför backen. 
Sist jag var nånstans var till näringsterapeut-Maria och Bästa Marie, för en resp. en och en halv månad sen. Då behövde jag inte gå längre än ett par kvarter och ändå kraschade jag efteråt.

Sen kom jag också på att jag ju fyller år på lördag och kanske hade hoppats på att kunna ha födelsedagsfika, vilket känns väldigt osäkert om jag ska greja en sån här sak på torsdagen. Hur käck måste man vara egentligen? Måste man vara så käck att man blir sjuk på sin födelsedag?

Idag har jag snuva, iskalla fötter, ont i halsen och i kroppen - typiskt så jag blir när jag har överansträngt mig. Kan man krascha bara av att boka in ett för jobbigt möte?

5 kommentarer:

  1. Jag tror säkert att man kan krascha av mentalt jobbiga saker. Jag tror jag fungerar så att det är jobbigare för mig att ha möten med myndighetspersoner, läkare (utom min husläkare) och sån, än fysisk aktivitet. Och sedan innebär ju dessa möten ofta någon form av fysisk aktivitet. Så jag tror säkert du kan halvkrascha bara av en sån grej.

    Hoppas du lyckas hålla dig frisk på din födelsedag.
    Och grattis i förskott om jag glömmer att gratta på lördagen :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack söta Linda!
      Hur går det för dig förresten, har du lyckats ta knäcken på dig än med all träning?

      Kram

      Radera
  2. En kunde ju tycka att kommunen betalar taxi när det gäller färdtjänstmöten. Oavsett, åk taxi-annars kommer de ju besluta att du kan ta dig runt i kring eftersom du kunde ta dig dit och ha med det i beslutsunderlaget!

    SvaraRadera
  3. Ovan hälsar lillasyster <3

    SvaraRadera
  4. Nu har det ordnat sig så att Maken skjutsar mig dit, eller åtminstone till Forum, och sen kommer jag absolut att ta taxi hem. Inte värt det att däcka mer än jag ändå kommer att göra.

    SvaraRadera