tisdag 23 april 2013

Abducted by färdtjänsten?

Konspirationsteoretiker tänker ju ofta holistiskt - och det måste man väl för att uppfatta "the bigger picture"?
Jag anar att mitt immunförsvar konspirerar mot mig, och att Färdtjänsten på något mystiskt sätt är inblandade:
  • Igår var jag ju till vårdcentralen och åkte sjuktaxi till och från. Hade konstiga ryckningar i ansiktet och allmän Dartanjangdag.
  • Idag var jag på Danderyd (inte ME-kliniken, dock) och åkte förstås sjuktaxi till och från, så jag skulle spara på krafterna så mycket som möjligt. Nu har jag varit hemma en timme, och legat och vilat mina trötta ben - sjukhuskorridorerna är långa för den som vanligtvis tar sig till brevlådan och tillbaks. Nu har lymfkörtlarna i halsen svullnat upp så jag ser ut som om jag har körtelfeber! Dartanjangryckningarna sitter också kvar, så jag känner mig helfjantig.
 
Kan det vara så att man får återfall i sin körtelfeber och vajsing på nerverna av att åka för mycket taxi?  Eller har färdtjänsten kidnappat mig och utfört mystiska experiment som jag glömt? Eller är min tankeverksamhet också påverkad så jag anar samband som inte finns?

1 kommentar:

  1. Du borde be om en lite friskare taxi nästa gång, du har säkert smittats med nåt.

    Trrrrr-bong!

    SvaraRadera