söndag 14 april 2013

Söndagskrasch

 

Marginalerna var visst mindre än jag trodde: efter frukost började jag svettas och känna mig yr, men ville ändå fika och småprata med Maken, så i stället för att gå och lägga mig draperade jag mig i fåtöljen i biblioteket och tänkte att det kunde räcka. Läste lite tidning, fikade ihop och hade sådär trevligt som jag önskar att vi kunde träffas och ha mest hela tiden. Planerade cykelbodsrenoveringar och satte sprätt på låtsaspengar ... Ja, och så sken solen så härligt att vi flyttade ut. Jag låg i vilstolen och familjen hölls på olika håll i trädgården. Bästa Moster med väninna tittade förbi några minuter också och sen kraschade jag. Med svetten rinnande och svaga ben hjälpte Maken mig in och sen var det bara bums i säng.
 
Taskig planering! Om jag hade lagt mig ner direkt efter frukost hade jag kanske klarat av att gå på systersonens 4-årskalas och kunnat krascha efter det i stället! Som det blev nu drog jag en lättnadens suck när familjen drog iväg utan mig -äntligen tyst i huset och jag får blunda! Eller möjligen titta på ljudlösa engelsmän i husletarbranschen igen ... :-(
 
Disney Nalle Puh, Ljus, Nr 4
Grattis önskar moster!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar