onsdag 3 april 2013

Totalt inbillnigsfrisk!

Oj, jag är så himla frisk!
Ja, kanske inte i förmiddags, för då ville jag mest ligga ner och ha det lite lugnt omkring mig, vilket inte gick så bra med två ystra barn som skulle leka "fixa rummet" med mormor och måla om Dotterns sovalkov. Och eftersom jag är den jag är kunde jag ju inte ligga och blunda i rummet bredvid, jag ville ju vara med!
 
Efter lunch åkte de iväg för att klättra upp på Hammarbybacken och titta på utsikten och slalomåkarna, så jag bäddade ner mig i några timmar, och det var då inbillningsfriskheten slog till, så jag reste mig raskt (nåja) och målade andra varvet, så nu är alkoven djupt lila och väntar på att planetsystemet ska sättas upp och gulddraperierna ska komma tillbaka. (Vi gillar att ha mycket guld i inredningen, men vem gör inte det!)
Min pappa bara skrattade i telefon, han tycker att det är löjligt att gå såna trender som lila fond i sovalkoven: "Det var samma sak på 70-talet, då skulle allt målas brunt för det var så mysigt, och se vad man tyckte om det sen ..."
Jaja ... Dottern var inte med på något 70-tal, så hon struntar blankt i det. Hade hon fått välja helt själv hade det blivit svart, för det ska ju vara universum i snedtaket, men jag lade in veto, för på det här sättet kanske färgen kan överleva hennes rymdperiod och duga ett tag till. Och matcha mattan, förvaringslådorna och lakanen ...
 
Hur som helst så ska det bli intressant att se om och när jag kraschar efter det här målandet. Jag höll nog på i 40 minuter kanske, och pulsen låg mellan 125 och 140. Känner inget än utom att jag är trött i armen efter målandet, vilket inte är så förvånande. Jo, lite huvudvärk och att jag har blivit hes, men det kan ju vara av färgen? Jag kanske har blivit frisk?

Uppdatering fem timmar senare:
Visst kan man vara frisk trots att man har astma och ont i armarna, huvudvärk och grus i ögnen! Är alltså fortfarande frisk! Har heller inte så himla svår fatigue, man får ju vara trött när det är kväll. Ergo: frisk!
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar