fredag 12 april 2013

Usch och blä

Hela den här veckan har gått i maginfluensans tecken. Själv har jag klarat mig, än så länge, men barnen har varit duktigt sjuka och haft hög feber och varit riktigt, riktigt eländiga. Maken har fått köra nattpass och kortare dagar på jobbet. Ändå är jag helt utmattad vid det här laget: den missade vilan gör att jag har ont överallt, andningssvårigheter och svårt att koncentrera mig, så Seneca får vänta och jag ägnar mig åt den trevliga sysslan att följa bloggar (ingen skugga över er, men ni är mindre tunga än romerska filosofer!) om jag inte bara ligger och andas. Och servar mammiga barn.
Man får faktiskt vara precis hur mammig som helst när man har magsjuka, det är aldrig man känner sig så sjuk som då!

Det är lite kul hur andningen påverkar pulsklockan: om jag ligger och vilar så har jag kanske 70-85 beroende på dagsform. Men när jag yogaandas kommer jag oftast ner i 60-65. Det får mig att tro att det skulle kunna vara bra på något sätt, så jag försöker yogaandas många gånger om dagen. Tyvärr blir jag rätt trött i andningsmusklerna (vilket känns lite fånigt; hur svag får man va!) så jag håller inte på så länge i taget. Nåt ska man ju ha för sig när man ligger och glor ...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar