fredag 17 maj 2013

Allt klär en skönhet

Att vara inbillningsfrisk två dar i rad sätter sina spår. Har man dessutom en uttråkad men förkyld dotter hemma får man anpassa vilan, så jag ligger i skuggan och skärmar av så gott det går medan dottern leker med kycklingarna (när jag inte säger att hon får se på film medan jag ligger i sängen, men efter både Totoro och 101 dalmatiner hade hon för mycket skutt i kroppen ...)

Kan man vrida bilden så det syns att jag ligger? Jäklar vad grå min tinning är förresten, måste färga!
 
Det som fått mig så däckad är:
  • Tisdag: sonen hemma och förkyld.
  • Onsdag: näringsterapeut kl 10, Rme- i Landstingshuset, vilket jag visste redan innan att jag borde avstått, men jag ville så gärna.
  • Torsdag: underbara städtjejen var här och inte bara städade utan vi fikade och hade kul också. Sen hämtade jag barnen i skolan/dagmamman för första gången på månader. Tog det lugnt, men vad hjälpte det.
Ja, vad inbillade jag mig, att jag har en förkylning eller ...?  Och jag vet med mig att det beror på att jag har hållit på och försökt avlasta mina hjälpare (som faktiskt behöver göra annat ibland), och samtidigt göra saker för min egen skull! Jag velar om jag ska försöka lära mig att inte förekomma andras behov bara för att jag tror att det går eller om jag helt enkelt ska säga att ja, ibland får det bli så här. Vill luta åt det senare.  
 
Men att träffa er som var där på seminarierna gjorde åtminstone den utflykten värd konsekvenserna!

5 kommentarer:

  1. Jag tyckte också det var jättekul att du ignorerade konsekvenserna och kom på mötet. Så där med facit i hand hade det varit roligare om vi skippat mötet och tagit någon fika istället :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Knepet kanske hade varit att skippa alla andra saker jag gjorde i veckan, men det är ju lätt att vara efterklok.
      Nästa gång jag ger mig in till stan (det blir kanske i augusti, bortsett från läkarbesök) så blir det definitivt för att fika!

      Radera
  2. Även blondiner är vackra. Eller har du hört om de grå tinningarnas charm.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ahaaaa, jag börjar bli blond!

      Radera