tisdag 7 maj 2013

Att gå in för landning

Idag var jag på vårdcentralen. Vi stämde av lite inför sommaren, för hon går på semester och så tyckte hon att om jag kan vara på Nämdö och vila så är väl det bättre ... Ja och så sa hon att det är ju väldigt osannolikt att jag har nåt annat än ME/CFS, men hon ska kolla upp prover för TBE, för om jag haft det så kan det ligga kvar och påverka nervsystemet. Men eftersom det inte finns nån behandling för TBE heller så hjälper inte den vetskapen så mkt. Bortsett från att det skulle kunna gå över. Eventuellt.
Så hon tycker att det är bra om jag fortsätter försöka landa i att det verkligen är ME/CFS jag har. Och så sa hon att OM det nu skulle visa sig vara ngt annat så har jag gjort allt för att läka det med, och om det visar sig att hon har rätt (och Gottfries fastställer diagnosen) så har jag kommit långt på väg och inte skadat mig själv med överansträngning eller så.
Så jag fortsätter att gå in för landning.  Se upp där nere!
 
 


3 kommentarer:

  1. Det är oftast rätt ok här nere. Särskilt om man inte landar i ödeland. Men just härikring finns det trevliga resenärer. Vissa piloter är snygga, andra irriterande. Men de är bara med ett tag. Vi som gör resan är viktigare. Vem som helst kan ju bli pilot idag och sitta full och/eller sovande på arbetsplatsen. Men att behålla kontakten med bra personal är alltid att rekommendera. Om inte annat kan man få flyga i business vissa sträckor. Välkommen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Här känns inte ödsligt alls, tack vare dig och de andra medresenärerna. <3
      Skulle inte alls ha så mycket emot att vara sjuk om det inte medförde att man är så sjuk!

      Radera
  2. En så klok läkare! Skulle det mot förmodan vara TBE är det om inte annat väldigt skönt och viktigt att få vetskap om vad som felar, även om det inte går att göra ngt åt det. Om det är ME har du också gjort allt du kan och kan landa än mer i pacing/hittaalternativ/acceptans/osv. Vet dock inte vilket som är att föredra?? :/

    Att vara sjuk utan att vara sjuk låter så mkt bättre! :)

    KRAM <3

    SvaraRadera