måndag 27 maj 2013

Morgongnäll

Jag har ju dragit ner drastiskt på vad jag gör på morgnarna för att slippa svimma och få utbrott över familjens huvuden var och varannan dag. 
Det som inte längre ingår i min morgonrutin är:

  • Duscha, borsta tänder, borsta håret, sminka etc. 
  • Hämta in tidningen
  • Släppa ut hönsen
  • Få in barn i bilen
  • Starta en tvättmaskin/torktumlare/diskmaskin
  • Tv:n får bara vara på om den är riktigt tyst, för jag är så ljudkänslig om morgnarna.
  • Och så försöker jag att få barnen att hämta sina kläder själva och att maken ska assistera med påklädning när sonen är som en vissen sparris i soffan.

Trots allt detta brukar jag ofta svettas och få yrsel och krascha i soffan när alla åker. Det tar oftast sådär två tre timmar, men ibland mer innan jag orkar röra mig annat än till toan. Och ofta ligger jag och tittar på kaffekoppen och önskar att jag orkade dricka.

Tired Turtle

OCH INTE UNDRA PÅ!
För nu har jag ju fått en stegräknare och ser att jag hunnit gå 1391 steg innan jag landade i soffan. Och egentligen lite mer, för det tog ett tag innan jag fick på mig stegräknaren.
Vi måste göra ytterligare korrigeringar av morgonrutinen för att jag inte ska göra av med hela dagens energi inom loppet av en timme. Så är det.
Mera pacing!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar