fredag 24 maj 2013

Skruttwoman ute för räkning

Oj vad sjuk jag är!
Ska inte tråka ut er med symtomlistan, det har jag gjort så många gånger förr. Och dessutom sa ju den gode Docenten igår att man inte kunde säga att jag är sjuk, för det finns ju ingen sjukdom som utlöser alla de symtom jag har. Skönt, eller hur!


Nu har jag sovit ett antal timmar och är inte friskare för det. Det blir en kul helg det här!


uppdatering i objektivitetens stjänst: Maken påpekade lite lagom försynt att det nog var så att det där om att den sjukdomen jag har inte finns var avsett som ett skämt och att jag kanske inte borde bita den hand som ska hjälpa mig. Eller åtminstone inte raljera så grovt. Om inte annat för att det kan vara så att jag antingen ändrar uppfattning eller att någon tar det jag säger som en objektiv sanning, vilket det naturligtvis inte är fråga om, jag tar mig friheten att vara så subjektiv jag förmår. Dessutom tycker jag att man alltid ska ta ut så mycket i förskott det går och skapa sig så snabba och ogrundade omdömen om saker och  som möjligt, annars har man ju kanske missat ett tillfälle att revidera sina ståndpunkter senare!



3 kommentarer:

  1. Om docenten får alla dina symtom en dag (kommer väl inte att hända) så kanske han blir lite klokare. Ibland önskar man nästan (fast man inte får) att läkare som kan uttala sig så själva blev drabbade! Ta väl hand om dej, för oavsett vad docenten tycker så har du en sjukdom.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, det var väl bara det att han ville raljera med att det åtminstone inte är en myalgisk encefalomyelit för han anser att den termen är felaktig.
      Och så ville han understryka att vetenskapen faktiskt inte vet vad som orsakar det hela, men att många låter tvärsäkra ändå.
      Själv uppfattade jag visserligen humorn men uppskattade kanske inte att han tyckte att dt som orsakat mig och så många andra sånt lidande och som är så otroligt handikappande är så värst mycket att skämta om. Lite empati hade känts bättre.
      Men för att vara helt ärlig så var han faktiskt lite kul vid några andra tillfällen.

      Radera