måndag 20 maj 2013

vi tar hand om ditt samtal så snart vi kan

Idag har jag utsatt mig för något som förmodligen inte ger några poäng i himlen och därför borde belönas rikligen redan här på jorden.
Vi har beställt jättesnygga gråa konstrottingmöbler till altanen från Trademax. I fredags fick jag leveransbesked från åkaren att den skulle komma idag på eftermiddagen. Men när jag gick in och tittade på min order så stod det att den inte ännu lämnat deras lager och att tid från dess ska beräknas till ca fyra dagar.

Förvirrad av så dubbla besked ringer jag kundtjänst (har pratat så många ggr med dem att jag börjar bli riktigt bundis med Titti och de andra). Och hamnar i telefonkö som, för att min väntan inte ska bli för långrandig, har  ett gitarrsolo avbrutet var 30:e sekund av en vänlig röst som säger att de snart tar hand om mitt samtal. I inte mindre än 37 minuter. 
Jag får sen bekräftat att möblerna kommer idag. Ringer maken och säger "de kommer idag", varpå han ber mig kolla vad det skulle kosta att returnera dem och istället få naturfärgade, för det vore verkligen mycket snyggare.
 
Efter att ha hört samma gitarrsolo i 48 1/2 minuter avbrutet var 30:e sekund och  (ibland upphakat så man får meddelandet två ggr på raken, dvs ca 120 ggr) av samma vänliga röst som säger att de snart tar hand om mitt samtal gav jag upp, jag blev fullkomligt galen och svor för mig själv att han får hålla till godo med de JÄTTESNYGGA GRÅA MÖBLERNA!
Eller utsätta sig själv. För nu ska jag meditera, det kan jag behöva! Och sedan väntar jag på min jordiska belöning - kanske är det att de skickat fel och levererar bruna möbler?
 

2 kommentarer:

  1. Japp så är han din man och min älskade bror :-))
    Fast jag tror på de grå oxå så det blir fint som snus det där med möblerna bara dom kommer nån gång
    Sen har jag lärt mig att det ska vara lite piff oxå...har du fixat "piffet" eller ska min bror fixa det ?
    Kramen o lycka till

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte att om jag draperar mig i soffan så blir JAG piffet ;-) Kom gärna hit och drapera dig du med, vackrare än så kan det knappast bli!

      Radera