måndag 24 juni 2013

Gnäll

Hur är det, jag blandar ihop uttrycken här: jag är på landet och familjen i stan på badsemester. Är jag gräsänka då eller är det de som är stadsänklingar? Eller är det precis tvärt om, är jag stadsänka?


Hur som helst så är det meningen att jag ska njuta och vila upp mig ett par tre dar. 
Går sådär, kan jag säga. Åtminstone med njutandet. I min hjärna skulle jag ha legat på en mjuk dyna och solat. Druckit en kall och hälsosam grön smoothie. Läst tidningen och målat naglarna eller så. Och så tänkte jag att det här är ett gyllene tillfälle att ta tag i dieten som på sistone spårat ur och inte alls vårdar min IBS. Och i min hjärna så skulle allt det här kännas lyxigt.

I stället har jag ont och mår illa och har insomni och blåsor på tungan och orkar inte alls gå ut i solen eller handarbeta eller ens titta på när Cesar tämjer hundar. Och jag saknar familjen även om jag inte skulle orka ha dem här. Och jag önskar att en tandhygienist kunde sanera min mun.
Och se vilken utsikt jag har från tv-soffan som jag inte orkar njuta av!

Och så har ena marsvinet tappat rösten också, är det farligt tro?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar