måndag 10 juni 2013

Tout va bien!

Först sov jag middag och det var ju så himla skönt, medan regnet trummade mot taket.
Sen ringde Gottfrieskliniken och jag får komma dit om tre veckor.
Sen kom posten och jag har fått beviljad färdtjänst.
Kan en måndag bli mycket bättre?
 
Ja, och så väntar ett paket på posten med min nya blender i.
 

Wilfa BL-1200B
 
Jag har också fått lära mig att stärkande buljonger inte bara är något som man tar till i kostymfilmer. De som har problem med mitokondrierna, som jag ju fått för mig att jag har, bör dricka en kopp om dagen. Den ska vara kokt efter konstens alla regler och inte vara nån gammal Knorrtärning som legat och skramlat i skafferiet. (Dem ska man i och för sig undvika ändå eftersom de innehåller bla. smakförstärkare som ju är direkt skadligt.)
Annars är det inte så kinkigt, man tager lite vad man hava kan, men grunden är köttben. Sen finns det annat som är särskilt bra, till exempel lever, och det har jag lite svårt att få i min familj, så därför tänkte jag att har jag det i buljongen så drabbar det ju bara mig. Och så lite grönsaker. Jag kan ju mixa till det med min nya blender.
Just nu sjuder (inte koka, bara sjuda!) ett kycklingskrov, några bitar fläskben och ett paket kycklinglever på spisen sedan några timmar. Gröna drinkar och Dr Wahls bone broth, sen blir jag väl ändå frisk som en nötkärna!?!
 
 
Och om nån undrar var jag får allt ifrån så skyller jag glatt på finaste väninnan som också är beredd att pröva allt,  http://5varvirondellen.blogspot.se/,  men som för övrigt tyckte att just broth var rätt vidrigt. Även utan lever. Men medicin ska väl inte vara för gott?
Förresten har jag också, som ett steg  min andliga utveckling, eller kanske för att lösa mina Karmaproblem som gjort mig sjuk, börjat leta regressionshypnotiker på nätet. Kanske är nåt för er andra Skruttwomen därute: http://www.youtube.com/watch?v=uGzgiGlGFtw.  (Tänk om det var fullt med subliminala budskap så jag vaknar i morgon och tror att jag är nån helt annan! I så fall vill jag vara Angelina Jolie.) Kan säga att jag somnade gott i alla fall.
 
Levervälling, anyone? :-P

10 kommentarer:

  1. Grattis vadskönt äntligen
    hur länge blir du borta ?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara över dan.
      Ifall det inte blir besök på Trädgårdsföreningen också .

      Radera
  2. Era galna hobbyhäxor. Jag väntar på rituximab, jag. För just nu får jag gallstensanfall av allt som är nyttigt, inkl bifidus. Så jag kör kirirgi och dödliga cellgifter. Det känns tryggare än att dricka mixad kycklinglever. Jag tror jag såg döden i ögonvrån bara jag skrev det. Hoppas vi hörs igen. Annars har det varit underbart att känna dig, så här långt. Kort.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag lever än. Det beror på att det var så himla jobbigt att hämta mixern på Posten att jag inte orkar mixa ett smack. Men i morgon - då minsann ska här mixas!

      Förresten så finns det speciella gallstensdieter också, jag skulle kunna mixa ihop nåt som rensar ut gruset åt dig - fall du törs! Annars får du hålla dig till dina gifter. Botox- och rituximab -coctails är det nog inte så säkert att man överlever heller, så jag säger som du: underbart så länge det vara!

      Radera
  3. Hobbyhäxa är ordet. Jag är en riktig häxa och flyger till blåkulla och har sex istället ;-) En mixer saknar jag här hemma. Den jag hade eh...gjorde jag sönder och man ser fortfarande spår av hallonsmothisen jag försökte göra....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan rekommendera min: den har olika program för olika saker: iskross, smoothies, rengöring och vad det nu är. Bara det att den diskar sig själv är guld värt i min värld!

      Radera
    2. Vad är det för märke och vad kostar den? Jag tänkte köpa en till mig i födelsedagspresent :-)

      Radera
    3. Wilfa bl 1200b,7-800:- på nån nätbutik. Minst dubbelt så stark som de vanliga.

      Radera
  4. Haha, ja jag får nog erkänna att jag är en hobbyhäxa och tar lätt på mig skulden om din första broth smakar koskit. :)

    Själv har jag haft internet- & brothpaus en tid då orken tog slut då blindtarmen började spöka (men det tog mig 3 dagar att inse att det nog faktiskt inte var vanligt ont utan ngt som krävde sjukhusvård...). Har inte fått upp ångan än men snart så.

    Grattis till diagnosen. Eller. Vad man nu säger? Bra att du har det på papper. Bra att få veta att du inte inbillat dig allt. Skrutt att inte DS satte rätt diagnos på dig på direkten, det hade sparat landstinget lite pengar och dig lite tid och energi. Hoppas nu att det leder till ngt bra.

    Tills dess får vi fortsätta med vår broth! Ska bara övertala maken att vi måste åka till grannbyn och beställa ekokött (med öppettider typ fredag mellan 16-17 vilket passar oss perfekt. Not). :)

    KRAM

    PS läste häromdagen om en dam med MECFS som blivit avsevärt friskare av Terry Wahls program. Så jag suger åt mig den infon och fortsätter att vara naiv hobbyhäxa. Eller vad jag nu är. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att det finns ett sätt att göra den godare, men kanske är det som med fiskleverolja att det SKA smaka päck för att funka riktigt bra? Ont ska med ont fördrivas osv ..
      Hur som helst, skönt att du piggat på dig!
      Kram

      Radera