torsdag 25 juli 2013

En bra dag


Jag vet inte om det är B12-sprutorna som börjat kicka in eller om det är värmen, men idag har varit en fantastisk dag.
Nästan hela dagen har vi varit nere vid sjön, jag har legat på en dyna i skuggan (och en stund i solen) och så har jag gått upp till huset för att vila vid några tillfällen när det passat. Så sammanlagt fyra timmar har jag nog vilat i sängen, det är det minsta på jag vet inte hur länge. Under tiden har det badats och plaskats och seglats jolle och ätits kardemummakaka och just de sakerna avstod jag ifrån men:


Saker man kan göra på stranden när man är så här frisk

  • Dricka kaffe och läsa några sidor i en bok.
  • Småprata med bästa grannen (den martiniquianska).
  • Titta när sonen flyter på inte mindre än tre badringar.
  • Se en lax göra ett rejält skutt upp ur vattnet.
  • Ligga och blunda (det behöver man iofs inte vara jättefrisk för att klara)
  • Titta när dottern simmar 16 simtag.
  • Hitta en konstig fisk.
  • Äta middag på sjöbodtrappen.
  • Sätta nät utan mördande mjölksyra i armarna.

Det är vad jag kallar en bra dag.


Den konstiga fisken som på sätt och vis påminde om en lake men inte hade sånt skinn.
Observera den lilla tömmen under magen, vad är det för nåt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar