tisdag 9 juli 2013

Om jag vore frisk


så skulle jag gärna ha ett halvtidsjobb mellan 8.30 och 12.30. Jag skulle ha arbetskamrater och känna att jag bidrog till något viktigt. 
Sen skulle jag cykla till biblioteket eller ett lugnt café där jag kunde vika upp datorn och skriva ett par timmar innan det blev dags att hämta barnen.


Om jag vore frisk skulle jag gärna träna ett par gånger i veckan, helst på gym, för jag gillar maskinerna. Och så skulle jag hålla på i trädgården. Göra nya land och ha ett växthus. Där skulle det växa massor av tomater, kärnfria vindruvor och gurkor. 
Jag kanske skulle få göra sånt som jag inte är så förtjust i, som sortera tvätt eller göra rent bakom spisen.


Jag skulle gå på föräldramöten och knota lite över att jag inte riktigt hade tid.
Jag skulle följa med på familjeutflykter. Skansen eller ett museum. Gå till simhallen. Kanske rent av börja simma själv, som omväxling? 
En utlandssemester vore härligt. Och att fjällvandra i Abisko.


En kväll i veckan kunde jag gå på kurs. Keramik eller kanske en illustrationskurs. Och på helgen kunde vi ha gäster OCH gå och fika OCH göra en utflykt av nåt slag. Som rekreation.
Att göra något trevligt -det kunde nämligen vara rekreation det!

Vad skulle ni andra göra om ni finge välja?

1 kommentar:

  1. Låter härligt, jag skulle också vilja göra massor av saker som att träna, fixa i trädgården, fika på stan. Kram

    SvaraRadera