fredag 2 augusti 2013

Kära nån


... vad tiden går.
För tio år sedan just idag, tog jag ekan till kräftskivan på Hollkobben. Jag hade knappt tänkt åka dit, men idag är jag glad att jag gjorde det.


Det var värmebölja och 24 grader i vattnet, så det blev en ovanligt våt fest även för oss som är måttliga av oss. Det är ju också väldigt praktiskt med bryggfester så man kan ta sig ett dopp utan att lämna festen!
Och vips mitt i badet, eller om det var något senare, så befann jag mig i makens armar. Ja han var ju ingen make då och inte fattade vi väl att det skulle bli så här långvarigt när vi simmade omkring och slängde tång på varann, men nu tio år senare kan jag bara med tacksamhet säga att det är de tio bästa åren i mitt liv.

Pinsamt nog blev jag helt överraskad när han nämnde att det var idag, jag brukar ha lite bättre koll än så, så inga förberedelser är gjorda. Därför får firandet bli ett glas vin och grillning på stranden, det är inte det sämsta en ljuvligt varm augustidag.
Tack käre för att du finns och för att du är min klokaste, roligaste och absolut bästa vän, det känns fortfarande helt ofattbart att jag har haft sån tur att få just dig till man!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar