fredag 23 augusti 2013

Sjukt frisk

Jag känner mig så himla frisk! Ja, relativt alltså. 
Det är förmodligen en effekt av mina B12-sprutor i kombination med årstiden. Jag kan vara uppe ett par timmar om dagen och inte ligga och ha ljudlöst omkring mig. Tidigare har jag behövt ligga fram till fyrasnåret på eftermiddan för att sen varva uppe med liggande resten av kvällen, men nu har jag alltså möjlighet att göra något litet eller halvstort på den tiden utan att bli jättesänkt. I förrgår var jag ju lite överambitiös när jag gick till tandläkarn och doktorn och vad det nu var, men igår var jag bara normaldålig trots det. (Haha, nu skrev jag "trots" med Å, tack och lov för stavningsfunktionen!) 
Den här piggheten är lite lurig, för jag har fått fler neurologiska symtom istället: parestesier, yrsel, ME-huvudvärk och så funkar ju inte stavning och läsning något vidare. Hur kan jag då känna mig friskare? Jag är bara glad så länge det varar: hellre uppe med lite symtom än liggande och inga symtom. Ja eller liggande och skitsjuk då.

Idag skulle arbetsterapeuten ha kommit hit med min nya arbetsstol, men hon vabbar, så då brer dagen ut sig som ett hav av möjligheter och eftersom jag är så inbillningsfrisk så har jag gjort upp med bästa Marie att vi ska åka till Ica Maxi och handla. Vi ska köpa nåt gott till lunch och sen sätta oss i trädgården (hennes eller min) och bara vara lagom sjuka. Tänk att jag ens tror att jag kan sånt, det fanns ju inte på världskartan för ett halvår sen!
Jag ska också plocka på mig lite blommor och något gott till i morgon då Maken fyller år. Och kanske nån mer present så att ungarna har nåt paket att ge. Fall det finns på Ica, annars kanske jag kan tubba bästa Marie att skjutsa mig till nån annan affär. Fatta vilka valmöjligheter jag har! 

Ska också tvångsvila inför morgondagen. Nu.

uppdatering kl 13.30
Ja nu har jag fått mitt lystmäte av att handla. Att vimsa omkring på Maxi utan att hitta bland gångarna och glömma, tappa bort och leta, blippa in varor och blippa ut dem igen när det har blivit fel, gå till frysavdelningen och ta glass men glömma chokladkladdkakan och komma på det när man är vid chipsen -det kräver sin kvinna (och jag är rädd att jag inte är den kvinnan). 
Efteråt åkte vi en tur till Solberga där bästa Maries syster bästa Anna har syateljé, för hon hade just sytt klart våra vardagsrumsgardiner. (Jag hade köpt färdiga billiga rackare på Jotex som ytterligare en interrimslösning innan vi kommer på vad som egentligen är värt att satsa på, men eftersom vi har högt i tak så var hon snäll nog att förlänga dem lite lagom piffigt) Så lunchade vi där och tog oss hem i den redan begynnande helgtrafiken. Det var ju toppen att allt klaffade, att jag fick sällskap och skjuts, men jösses vad ont jag har nu!

Garcon, piller tack!(Hur gör man den där kroken under C?)

Så, nu ska jag vila. Helt frivilligt. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar