torsdag 26 september 2013

Bra dag. Igen.

 
 Somliga saker är inte så goda som de ser ut. Till exempel den här drinken av rödbeta, alfalfagroddar och broccoli. Tog i lite mandel och  en C-vitaminbrus (som jag annars oftast undviker för kemikaliernas skull) och då gick den att få ner, men inte mer.
 
Idag är dag två med en fantastisk energi -med mina mått mätt. Har städat i källarn i sju minuter (trodde jag skulle klara tio och slutade i god tid som värsta pacingproffset), vilat noga och telefonfikat, vilat igen och målat ett varv på muren under vedspisen. Sen var jag inte så pigg längre utan lade mig med en guidad meditation som jag somnade ifrån. Och nu har jag pinat i mig den där äckliga drinken. Så som jag känner mig idag har jag inte känt mig på säkert ett år, och jag hade ärligt talat glömt hur det var att ha energi att göra något mer än bara överleva. Å vad jag tycker om att gå på antibiotika! Kan man få beställa en livstidskur?
 
Kanske ett lager färg till innan kvällen?
 

4 kommentarer:

  1. Harligt! Var rädd om dej bara, det är ju så lätt att bli inbillningsfrisk och då är man snart sjuk på riktigt... :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, så blev det!

      Radera
    2. Blä! Hoppas du snart är på fötter igen! Det är oss väl unt att få lite bra dagar ibland <3

      Radera
    3. Faktiskt så känns det helt magiskt det här med antibiotikan, jag har klarat saker den senaste veckan som jag inte kunnat på över ett år: igår satt jag med Dottern när hon gjorde läxan OCH lagade middag OCH åkte färdtjänst för att hämta barnen. Ja fast i omvänd ordning. Tre saker på en och samma dag! Och även om jag inte skulle klara så mycket idag så är jag bara sjuk, inte jättejättesjuk. Tänk om jag skulle få ligga på den här nivån ett tag, det vore helt underbart!

      Radera