torsdag 5 september 2013

Ojsan, jag har visst blivit psykiskt sjuk sen sist!

 
Häromveckan var ju läkaren så glad och snäll och skrev ut yoga på recept (som det visar sig att jag inte kan utnyttja nånstans, men tanken var ju god) och ett nytt sjukintyg att skicka till FK. Med min virrhjärna var det ju raskt gjort att glömma att hämta ut det i receptionen, så inte förrän idag fick jag det. Hon brukar ju skriva så bra och omtänksamma intyg, och självklart var jag lite nyfiken på vad hon skulle skriva om Gottfries. Det var ju ändå hon som remitterade mig dit för att hon tyckte att ME var en svår diagnos att ställa. Och hon har ju ändå haft minst en ME-patient tidigare. Och visst hade hon ändrat min diagnos från utbrändhet.
 
Till ångesttillstånd!
 
Så om jag verkar galen eller skogstokig eller nåt så kan det ju också stämma, vad vet jag nu för tiden?

Nu fick jag ont i halsen av ren ilska!
 

 
 
 
Uppdatering:
Nu har jag pratat med läkaren som först försökte slingra sig med att Gottfries inte angivit någon diagnos och då läste jag upp den för henne, och så sa hon att utifrån Viss så fanns ingen handledning eller diagnoskod och då sa jag att det gör det visst och sen visste hon inte vad diagnoskoden f419p som hon satt på mig stod för och då berättade jag det för henne och då blev hon jättetrevlig och sen föreslog hon att hon skulle skriva ME och inget annat och då sa jag att det kanske var bäst.
Och sen sa hon att det var ju inte meningen det här, hoppas att jag inte tog illa upp och jag sa närå, och så sa vi trevlig helg. Vilken lustig människa!  Men skönt att det ordnade sig och att vi var riktigt sams på slutet.

1 kommentar:

  1. Vad bra att du ringde upp!
    Kram från systeryster

    SvaraRadera