måndag 16 september 2013

Resfeber

Min man är en rent osannolik turknutte -för det allra mesta. Råkar han bli en timme sen den morgonen han ska till Amsterdam, nog fasen står flyget där och är försenat! Min söta svärmor säger att det har varit likadant hela hans liv: gick han hemifrån samtidigt som tåget skulle gå så hann han med i alla fall, det är rent onaturligt!
Det gör att han är övertygad om att det är så världen fungerar: allt ordnar sig, man ska inte hålla på och jaga upp sig i onödan. Ja, bortsett från den gången när han blev satt i sydafrikanskt häkte och skickades hem med vändande flyg. Fast i ärlighetens namn var det nog mest jag som jagade upp mig då också. Och det ordnade sig det också, han fick bara åka tillbaks en annan gång.
Sån är verkligen inte jag. Jag är typen som gärna tar en buss tidigare ifall det skulle hända nåt. Typ att den första är så full att man inte får plats med barnvagnen. Och jag går hemifrån fem minuter tidigare ifall Waxholmsbåten skulle strunta i sin avgångstid och komma lite tidigare, för såna saker händer i min värld. Turen står den förberedde bi är min devis.
Så nu har jag resfeber:
Ojojoj, i övermorgon är det jag ska till Mjölby!
Undrar om jag har alla papper och allting i ordning?

5 kommentarer:

  1. Jag är också ute i extra god tid. Litar inte på att jag ska ha tur. / Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det märkliga är att verkligheten anpassar sig efter både maken och mig. Och igår när vi skulle till båten så fick han se att den KAN komma för tidigt, så det var ju tur att jag var med så vi var där i tid! Eller gick den tidigt för att jag var med???

      Radera
  2. Vad ska du till Mjölby för?
    Undrar syrran

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vilken fråga! Mjölby, denna metropol!

      Ärå, egentligen så ska jag till en neurolog som har Sveriges bästa ME-mottagning. Rapport följer.

      Radera
    2. Bra! Lycka till! <3

      Radera