fredag 27 september 2013

Tebaks i hjulspårena

Note to self: måla ingenting, då blir det 38,3 nästa dag. Precis samma sak som när jag målade Dotterns sovalkov.

Ja, så ME'n kanske inte har gått över ändå. Fall jag nu trodde det. Men det var ju skönt att hoppas i alla fall. Synd bara att hoppet går över före ME'n. Varenda gång.

Jag har fått mitt journalutdrag från Mjölby, och blev lite besviken för han skrev inte alls att jag nog ENBART hade twar och att jag borde kunna bli rätt frisk snart. Inte för att han antytt nåt sånt muntligt alltså, utan för att jag tycker att det hade varit en bättre lösning på det hela. Nej, jag är så fastställd som man bara kan tänka sig utifrån  Fukuda, Canada och ICC-reglerna.
Nej, hallå! Jag är inte fastställd, jag är inte den här bajssjukdomen, även om den sitter i varenda cell och bråkar, i synnerhet idag. Jag är bara fast.

2 kommentarer:

  1. Vad bra sagt, att hoppet ta slut före me:n. Så är det ju, på om inte daglig basis så på veckobasis. Men jag har fortfarande det stora hoppet kvar, som jag kallar rituximab, eller nåt sånt. Men ibland skyms hoppet, då får vi låna av varandra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, eller hålla andan. Har du blivit frisk än? 😉
      Jag har ju fem veckor kvar på antibiotikan så det är för tidigt att slutfiltigt inta soffläge. Sen blir det rituximab, man kanske kan lägga in sig för en kur i Thailand i stället för att förstora tuttarna?

      Radera