torsdag 28 november 2013

Gnäll

Jag önskar så att jag var lite friskare! Häromdagen kände jag mig ovanligt energisk och satt upp i en fåtölj (inte den ommålade, den väntar fortfarande på vaxning) och stickade FEM varv på sjalen jag började på för ett år sen drygt. Var dessutom vaken ihop med maken och såg på Leif GW Persson när han puttrade ur sig förolämpningar, klappade Beatrice Ask på baken och flyttade runt på sina glasögon. Hemskt kul, för att inte tala om Don Quijote Lambertz som satt med i panelen och hojtade om väderkvarnar. Efter den pärsen har jag legat med feber och känt att jag är världens tråkigaste sällskap utom när jag är så slut att jag snäser, för då är jag dessutom otrevlig.
 
Jag önskar att jag inte var tvungen att ringa hit bästa Moster när dottern är sjuk utan att jag skulle orka en dag ihop med en lugn och trevlig åttaåring.
 
Jag önskar att jag kunde åka till centrum och hämta ut paketet som kommit. Men jag måste spara just den energin till nåt annat. Jag önskar för den delen att jag kunde gå i affärer och köpa kläder till barnen istället för att alltid beställa på nätet.
 
Och när jag ändå håller på och gnäller så vill jag ha ett jobb att gå till, en normal tillvaro och kunna gå ut och hämta in ved när det behövs. Gå på julbord. Glöggparty. Vara rolig och kvicktänkt. Briljera lite i nåt. Vad som helst nästan.
 
Så nu vet ni det.
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Jag har glömt vad det var nu, men briljerar är jag säker på att du gör typ jämt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jag kanske bara glömmer bort det? :-)

      Radera