lördag 16 november 2013

Här ska målas!

Min allrasötaste ME-tvilling skrev så inspirerande om julpynt och allmän hemmakeover och jag har fått lära mig nåt nytt: har man en ful fåtölj är det bara att måla om den. Verkar vara en baggis (åtminstone för nån som är frisk), för man tar bara Annie Sloans chalk paint, blandar med vatten och antingen målar, rollar eller duschar på. Sen smörjer man in med vax. Tydligen blir det lite läderaktigt men fortfarande hyfsat mjukt.

Det här visar sig vara en värst stor grej over there av alla gör-det-självsidor att döma, men var helt nytt för mig. Verkade dessutom hopplöst att hitta leverantörer som skickar till Sverige. Men så råkade bästa Linda nämna just den färgen och jag googlade vidare och upptäckte att den finns i en ny affär i Finntorp! Typ granne med där jag brukade gå på mediyoga! Webshop har de också! Attans vad bra allt blev!

Nu slipper jag ju klä om öronlappsfåtöljen vi köpte på blocket (nåja, det hade jag sluppit ändå eftersom jag helt enkelt inte kan göra det nu när jag har ME) och kan ändå få i ordning min fina läshörna i biblioteket!


http://www.hometalk.com/browser?link= http://bella-tucker.com/2013/04/painting-fabric-with-annie-sloan-chalk-paint/



 Shabby HOME
 http://shabbyhome.talexshop.com/

4 kommentarer:

  1. Vad spännande, du får lägga upp en före och efter bild sedan när du fått piffat till den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska bli! Just nu nöjer jag mig med att ligga i soffan och titta på DIY-filmer där andra målar, för jag orkar inte riktigt sitta upp, än mindre hålla i nån pensel, men rätt vad det är ska jag väl få till nån liten öronlapp eller nåt i alla fall.

      Radera
  2. Va roligt om du inte redan varit in till mig o butiken så hjärtligt välkommen in o jag e oxå supernyfiken på hur d blir!// Carolina Shabby HOME

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyvärr fäller färgen lite även efter vaxning, så ingen med ljusa kläder får sätta sig i fåtöljen. Blev inte särskilt snyggt. Däremot blev pianopallen bra! Kolla gärna in länken här så finns alla inlägg (mm) http://medanlivetpagar.blogspot.se/search/label/Inredning
      /Sara

      Radera