torsdag 21 november 2013

Målarkrasch

Alltså, mycket mer lättlurad får man inte vara! När jag höll på och kluddade färg så fick jag inte mjölksyra. Tog det lugnt och lät barnen måla en hel del. När jag blev svettig tänkte jag på dr Anders stänga order och gick och vilade. Lite för sent, lite för sällan kanske. Kände, trots hosta och andnöd att ME:n faktiskt gett med sig. Ingen yrsel som jag hade i morse. Ingen konstig huvudvärk. Kände att jag på riktigt bara hade en liten influensa eller så. Sjöng lite. Lagade korvstroganoff och kände: Yesss! Det är kul! Jag orkar!
 
Nu, tre timmar senare har jag ont i benen. Ont i halsen. Får inte upp värmen i kroppen. Har tagit fyra andningsmediciner och funderar på (utöver hur blåst jag var) om det finns nån mer medicin jag borde peta i mig och om det inte vore bäst om nån släpade upp mig i sängen snart. För jag orkar inte själv.
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar