torsdag 21 november 2013

Metamorfos

 Att förvandla en fåtölj: Ja, när ni ser den så fattar ni varför vi inte behövde betala mer än 75:- för den, men å andra sidan behöver man ju inte dra sig för att experimentera med den!
 
 
Först ska man dammsuga den noga, men det struntade jag i. Dammsugning tar för mycket kraft och jag tror att vår RUT gjorde det häromsistens. Annars målar vi väl fast dammet med!
 
Jag klippte bort lite fransar där katten kloat.
 
 
En del Annie Sloans Chalk Paint och en del vatten. Plus en pyts med mera vatten. Jag har kulörten Graphite.
 
 
Ja, sen sprayar man på vatten och målar. På med färg, doppa penseln i vatten och måla in färgen ordentligt. 
 
Ja, och om du har ME så kan du anlita barnarbetare.
 
 
  Låt torka 24h mellan färglagren.  

4 kommentarer:

  1. Är väldigt nyfiken på hur slutresultatet blir.

    SvaraRadera
    Svar
    1. vi får göra nåt vi inte gillar: vänta!
      Ska man måla i sjuminuterspass och vila sisådär en timme efter varje och ibland mer för att man behöver göra nåt annat än att måla på den timmens sju minuter (äta kanske?) så blir det i alla fall ingen stress med torktiderna.
      Det ska på ett lager färg till runt om, minst, och sen ett lager vax. det är möjligt att jag bestämmer mig för att fuska med baksidan ;-)

      Radera
  2. Svar
    1. Visst är det! Och du kan ju känna dig extra delaktig eftersom tipset kommer från dig!

      Radera