söndag 1 december 2013

Första advent

 Steg upp med ambitionen att göra lite adventsfint till frukost, men när jag kommit så långt att jag fått på en ny duk och ljus i staffanstaken låg jag i ett hörn och darrade och förmådde inte mycket mer. Maken dukade vidare och småningom fick jag i mig både frukost och kaffe och efter det har jag varit något mer som en människa. Men det var nog första gången jag har legat över spisen för att steka bacon!
 
Nu har vi lokalt adventsfint dels i matsalen med ljus och stjärna i fönstret, samt i marsvinburen där sonen hängt upp julgranskulor och muntrat upp grisarna med "Tre gubbar" och "Staffan stalledräng".
 
 
Vilket är egentligen första ljuset? Börjar man från höger eller vänster? Vi börjar framifrån! 
 

2 kommentarer:

  1. Snyggaste staken!!!!!!!!

    Man börjar från vänster, precis som vi läser. Är min bestämda åsikt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Då har jag fotograferat från fel håll. Men det var stökigt åt andra hållet så det fick bli så här.
      Har förresten gjort den själv för några år sen när jag gick på keramikkurs och är fortfarande löjligt nöjd med mig själv! Försökte också göra en frukostservis men den har ingen behövt äta på ...

      Radera