torsdag 12 december 2013

Hardcoreexperiment.

De senaste dagarna har jag känt mig så stel och öm i axlarna och jag tror det är anledningen till spänningshuvudvärken som inget biter på. Om jag masserar tinningarna är jag så öm! Dessutom har jag så mycket vätska i kroppen att ringarna fastnar. Jag behöver verkligen röra på mig och få igång flödena i kroppen!
 
Letade upp en pilates-dvd som jag skaffade post partum men alltid har tyckt var för mesig. Poweryoga såg jag som en kompromiss. Långsamma rörelser och minimal belastning är inget för mig, jag vill ju överanstränga mig, det har jag alltid velat! Man känner sig inte alls som Sarah Connor om man sakta för armen i en cirkel och kommer ihåg att andas samtidigt. Jag vill slita och blöda och kräla i lera, GI Jane style.
 
Nu är jag SÅ redo att börja röra mig igen! Så jag skuffade undan soffbordet och gjorde uppvärmningspasset som tar ... ja, säkert sex-sju minuter! Man skulle rulla axlarna, hitta balansen och böja sig. Drygt halvvägs började jag rossla och hosta upp slem, men jag gav mig inte utan genomförde hela uppvärmningen! Yess!
 
Nu ligga ner. Pacing! Jag ba värsta wow!

Den här är det jag har.

2 kommentarer:

  1. En gång var jag och simmade och det gick bra och då köpte jag årskort. Fast gången efter det fick jag influensasymptom och det var den svimningen, det.

    Sen köpte min man en träningscykel. Han cyklade en halvtimme med motstånd. Jag cyklade en minut, utan motstånd, men fick sluta pga överansträngningssymptomen.

    Hardcore tror jag är att duscha. Eller kanske att fila hälarna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fila hälarna är asjobbigt! Jag har börjat gnussa av det värsta med en rakhyvel -snacka om hardcore!

      Radera