onsdag 18 december 2013

Kometkrash och tacksamhet

Igår hämtade jag dottern efter skolan och vi tog en sväng till biblioteket och hade fantastiskt trevligt. Tydligen tål jag inte såna excesser, för idag är jag kraschad. Eller, inte precis kraschad, för jag har gjort några reklamavbrottslånga utryckningar och plockat undan lite här och var, men nu känns det som om jag kanske inte ska resa mig upp mer idag. Eller i morgon. Synd, för på en av reklampauserna rev jag ur lakanen i sängen och startade en maskin, så om jag inte makar mig så Maken kan bädda får vi sova utan lakan. Ja och tvättmaskinen har nog gått sönder för den lät jättekonstigt och sa error, men jag har inte varit i skick att vare sig felsöka eller ta hand om de blöta lakanen som måste handsköljas och hängas ut.

Om jag över huvud taget kan röra mig i morgon vill jag hämta ut julklappspaket på posten och mitt LDN som ligger på apoteket och väntar. Tänk att få en komet och LDN på samma vecka, jag behöver inte fler julklappar nu!
 
Uppdatering två timmar senare: Hurra, Maken har redan hämtat ut LDN:et, och jag kan meddela att jag svalt första kapseln. Tyvärr är både han och löparskorna försvunna, så jag kan inte ge honom en rejäl smackare!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar