söndag 26 januari 2014

Årets färg


Kan man kombinera vilka färger som helst? Jag är så sugen på att piffa upp vardagsrummet med lite nya kuddar i soffan eftersom de jag köpte för sisådär fem år sen håller på att totalt falla isär. Men just blekt ljuslila väggar, rödmönstrad oäkta matta, solblekt mullvad på soffan och teal/petrol/aqua kanske inte är modellen?
Dessutom verkar det kanske lite fantasilöst att falla just för det som tydligen utsetts till årets färg. Men jag gillade den faktiskt före! Bara så ni vet så har jag inte mindre än två linnedukar som jag slitit på i åratal i den kulören! Det är modet som kommit ifatt mig!

Tygerna finns här:
 http://www.tyg.se/search.go?q=petrol

3 kommentarer:

  1. Speak no evil of my baby teal/petrol/aqua. Hon flyttar in här så fort jag får ork. Och som väl är har vi samma gamla lattefärg på soffan som på tapeterna, så jag är friiiii.

    Men eclectic är väl fortfarande rumsrent? För en individualistisk, konstnärlig själ.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du är ju också ett trendorakel som gillade den före! Tygerna är rätt dyra, så jag måste nog fundera lite på det här, men visst är de grymt snygga!

      Radera
  2. Betyder inte eklektisk velig i det här sammanhanget? Eller vad har jag fått den associationen ifrån?

    SvaraRadera