tisdag 28 januari 2014

LDN-uppdatering

Efter att ha gjort drygt en veckas uppehåll med LDN har jag börjat om på 2mg. Effekten är fantastisk: istället för att ligga i soffan och känna mig eländig hela dagen kan jag något av detta varje dag, ibland till och med ett par saker:

  • Sitta upp ett par timmar
  • Göra något en timme. Hushållssysslor, baka, duscha, you name it!
  • lämna huset för tex läkarbesök eller biblioteket
  • ha lite ljud på tv:n eller lyssna på musik
Igår var jag på mammografi på SöS och efter det hade jag ont i halsen, blåsor på tungan och tålamodet var minimalt, men idag känner jag mig som om jag ägnat gårdagen åt lätt meditation! Snacka om återhämtning!

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att du får så bra effekt av medicinen men glöm inte att ta det lugnt även om du tycker att du har massor av energi. Kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!
      För en utomstående ser det kanske inte så mycket ut för världen att jag kan sitta i en fåtölj ett par timmar, men när man har provat alternativet i nästan två år kan jag meddela att det är befriande!
      Jag brukar må som bäst i augusti och jag är där redan nu, så vad kommer jag inte att kunna göra i sommar då? Gå en promenad? Läsa en bok?
      Men som du sa: får vara noga med pacingen nu när det känns som att jag skulle kunna göra något alltsom oftast!

      Radera