onsdag 26 februari 2014

Märklig känsla!

Jag vaknade av mig själv klockan kvart i åtta på morgonen.
Jag har varvat aktivitet och lättare vila (soffläge med hörselkåpor) och fått mycket gjort. Mycket.
Jag har inte haft feber.
 
Märkligt! Har känt mig som en normal, men förkyld människa. Undrar när det hände sist? Jag är snuvig och har ont i halsen, men det kan man ju ha.
 
Genast börjar hjärnan spinna loss: Tänk om jag är en av de 6% som tillfrisknar? Tänk om jag kan börja leva som en (relativt) normal människa nu? Tänk om jag kan följa med Maken och ungarna till simhallen i morgon? (Som om inte Maken vore för förkyld själv -tänk om jag skulle kunna ta ungarna till simhallen i morgon?)
Bör jag ringa försäkringskassan redan idag (nja, nu är det ju snart midnatt, och hur nitiska de än är kan de väl inte jobba såhär dags)?
Undrar om jag får möjlighet att bygga upp fysiken igen efter två års sängläge, eller om den typen av rehabilitering inte finns för föredetta ME-sjuka?
Undrar vad jag ska skaffa för jobb? Tänk vad kul att jobba!
 
 
 
 

2 kommentarer:

  1. Å, jag börjar nästan lipa! Några blir ju faktiskt friska, och dessutom verkar ju ldn gå bra ihop med dig. Tääääänk om!!! Hur länge ska du vänta innan du ringer fk och friskanmäler dig? Inte sekunder eller minuter, väl?!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kan torka tårarna! Idag är jag inte frisk längre och dessutom: hur orättvist skulle inte det vara om jag blev frisk efter bara två år medan du har varit sjuk i 20!

      Radera