söndag 9 februari 2014

Min man och jag är ett!

Han har varit på skidtävling. Det var ett seedningslopp till Vasaloppet och i lagom regn och lervälling hade de ett slaskigt fyramilsspår bestående av företrädesvis bakhala uppförsbackar där han tillbringade halva dan. Och nu har jag ont i hela kroppen och jordens träningsvärk. Nacke, axlar och armar värker, hjärtat bankar och benen darrar. Det är helt enkelt lite som när män blir sympatigravida!
Ja, eller så beror det på att jag gjorde rent i marsvinsburen idag, fast det känns mer som att jag har fyra mils skidåkning i kroppen! Och så är det aningen mer romantiskt att tänka sig att jag bär hans (visserligen självförvållade) smärtor än att associera det med marsvinsskit!  
 

4 kommentarer:

  1. Klar du åkt skidor i fyra mil! :-)

    SvaraRadera
  2. Känner tyvärr igen detta, jag blir sympati-bakis när min man varit ute å druckit öl/kommit hem sent, medan han kliver upp pigg med barnet ligger jag med huvudvärk, illamående, värk i kroppen samt trötthet...

    SvaraRadera
  3. Det värsta med ME brukar vara det man just då känner, och det jag oftast känner av är en helt oförskylld baksmälla! Lite ont, lite yrslig, lite illamående och så huvudvärk på det. Undrar vem mer jag är ett med och får baksmällan ifrån? Inte är det maken i alla fall ... brevbärarn? Grannen?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får trösta Dig med att Du är otroligt empatisk och sympatisk som tar över andras dåliga mående ;-)

      Radera