onsdag 19 februari 2014

Mirakulöst tillfrisknande!

Det kanske inte är så sannolikt, men jag tror på något konstigt sätt att jag har blivit frisk. Konstigt av den anledningen att inte många skulle betrakta sig som friska med 38,1 i feber. Men idag har jag, febern till trots, ställt till med masksanering.
Hmm, ja, lite mer privat information än somliga av er önskade kanske. Men mask i magen är en återkommande realitet i de flesta barnfamiljer, så get over it!
 
Även om det är en återkommande realitet så måste jag erkänna att jag har svårt att vänja mig vid de små asen! Därav den, i makens ögon -dock ej i mina, något överdrivna saneringen.
Nu ligger alla 592 gosedjuren (nåja, något färre) i plastsäckar på altanen och kommer inte in igen förrän om tidigast två veckor.
Allt lego är tvättat (det skötte iofs Sonen)
Alla mattor är utslängda (Maken får bära ut dem i boden).
Alla sängkläder, soffklädslar, prydnadskuddar, filtar och handdukar, badrumsmattan och trasor har snart passerat tvättmaskin och torktumlare. Tål det inte 60 grader -tuff luck!
Badrummet där uppe är välduschat; toaletten här nere skiner blank.
 
Det som återstår är dammsugning och golvtvätt och det erkänner jag är överkurs, så där får Maken tillfälle att visa sig på styva linan i hushållsarbetet. Det får nog falla på hans lott att krångla på sofföverdragen igen också, för det är till och med jobbigare än att byta lakan (som jag också vägrar för mjölksyrans skull).
 
En som klarar allt det här på en dag kan väl inte ha ME? Ja, eller så fungerar LDN verkligen fantastiskt.
Eller så har det något med adrenalin att göra.
-Vi får väl se i morgon, sa Maken.
 
 
Räcker 60 grader?

Uppdatering nästa morgon: Ja idag är jag i alla fall inte mirakulöst tillfrisknad om vi säger så. Att tvätta fem maskiner tvätt och plocka över dem till toktumlaren räckte för att bevisa att PENE är ett mätbart fenomen, sug på det, Försäkringskassan!

1 kommentar:

  1. Adrenalin är ett bra redskap, jag fixar när Elin är sjuk och allt går på räls... till dess hon piggar på sig å faran är över då däckar jag.

    SvaraRadera