fredag 21 februari 2014

Otrevligheter

Gastroskopi skulle kunna vara en effektiv tortyrmetod, för efter bara en halv minut är man rätt spak och så tacksam för den sköterska som spelar good guy och klappar en fint och säger att man är duktig, så rikets säkerhet skulle sitta väldigt löst hos mig åtminstone om hon bara hade frågat.
Tur för Sverige att jag
1) hade så fullt upp med slangar i munnen och halsen plus att över huvud taget överleva att jag inte skulle ha kunnat säga nåt även om jag försökte.
2) Inte har betrotts med några vidare hemlisar, för efteråt var jag redo att sälja min egen mamma till hunnerna om jag bara slapp utsättas igen!
Ja och tur för mamma!
 
Nu har jag i alla fall fått förklaringen på mina sväljproblem: jag har en massa svullen magslemhinna i matstrupen som helt enkelt inte släpper fram maten.
Jag vet inte varför det här kom i samband med ME:n, för det skulle verkligen kunna hända vem som helst, men jag har hört fler som har liknande problem. Kanske får vi mer reflux för att vi ligger ner så mycket?
 
Tack och lov för maken som kom och hämtade mig efteråt! Sov som klubbad och fick sen med viss möda i mig lite mat. Nu är jag nämligen rejält svullen hela vägen från svalget och jag tror att de möjligen krossade struphuvudet på mig inifrån. Bortsett från att jag inte är död. Folk i karatefilmer dör alltid när de får struphuvudet krossat, så det måste vara sant.
 

5 kommentarer:

  1. Stackars geten! När jag blev sövd förstod jag efteråt att de hade stoppat slangar i halsen på mig, det gjorde ont i flera dar och så blev jag hes. Så jag tror du behöver kurera med semlor. Äter du dina med mjölk? Lite lagom soggy bulle kanske du får ner. Eller glass. Inget nyttigt förrän om ett par far. World's ordets!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Doctor's orders alltså, nyttigt först om några DAR. Hur klarar du tekniken så föredömligt?!

      Radera
    2. Enkelt, jag har stängt av autokorrekt!
      Man går in i telefonen och gör det själv alternativt räcker över den till sin make. 😉

      Radera
  2. Huvva Stackars Dig, tur Du överlevde och inte hann offra Din mor.
    Har alltid blivit sövd, är hysteriskt rädd så med tanke på patientsäkerheten söver de mig ;-) Det där med sväljproblem känner jag igen, trodde faktiskt det var något psykiskt så jag har inte ens sagt något till läkare...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst verkar det traumatiskt! Det är det också!
      Men det kan nog vara idé att ta upp det med en läkare, för det är ju inte säkert att de går på psyklinjen, så kan du få ha lika kul som jag! Och sen kan man få medicin och grejer ...

      Radera