söndag 23 februari 2014

Sportlovstjohej

Yr av LDN-kraft har jag tagit barnen med mig för ett hett efterlängtat besök på Ön. Den ömme morfadern hade eldat innan han tog snurran och hämtade oss, så saltstänkta men lyckliga kom vi till ett åtminstone inte svinkallt hus. I vanliga fall har vi tvåhundra meter till Waxgolmsbåten, men vinterbåtarna går inte in här utan det är nog en eller till och med två kilometer till bryggan och det ger jag mig inte på, LDN eller ej.
Till råga på servicen hade han en gryta köttfärssås puttrande på spisen, så jag behöver inte ens tänka på matlagning utan kunde bara gå och parkera mig i sängen och låta barnen upptäcka alla gamla leksaker och skatter medan morfar håller ställningarna på undervåningen.
Jo lite svinkallt och ganska fuktigt är det faktiskt här i sovrummet för det blir rök när man andas! Hurra för duntäcken!
 

1 kommentar:

  1. Vilka äventyr du ger dig ut på!
    Boken du rekommenderade mig ligger faktiskt redan i min inkorg, jag har bara inte beställt den än. Jag försöker komma på om jag är i såpass bra skick att jag kan köpa reaböcker, eller om jag inte är det. Jag har inte kommit fram till något svar än.....

    SvaraRadera