tisdag 4 mars 2014

Om hår och diet

Inspirerad av Anjas nagellacksdiet som går ut på att om man har tillräckligt tjusiga naglar så påminns man ideligen om hur hott man är och lyckas därmed stå emot frestelser, så har jag gjort ett tappert försök till hårfärgsdiet.
Sagt och gjort, blandade örthårfärg av typen Kastanj, för det är ju så snyggt med lite röda inslag i det bruna. Virade in i gladpack i brist på plasthätta. Man vill ju inte gå och drälla hårfärg överallt.
Väntade och väntade och duschade och duschade. Och kom ut ... ja inte är det nåt som kan kallas kastanj i alla fall. Rävrött? Mahogny? Hennakärring?
Väljer att kalla det Anne-på-Grönkullarött, hon drömde också om att kunna kalla sig Kastanjebrun.



I vilket fall som helst så vet jag nu, efter visst googlande: röda pigment fäster lite oförutsägbart på gråa hårstrån. Och om man vill förstärka röda pigment lite extra så rekommenderas att packa in huvudet i gladpack.

Dieten fungerar dock som planerat: har man fullt upp med att ta illröda selfies så har man inte tid att äta. Tyvärr har det inte haft någon som helst effekt på vikten. Ska prova att måla naglarna istället. Grönt kanske kompletterar bra?

5 kommentarer:

  1. eller ett besök hos frissan kanske :-)
    Dom kan återfärga vet jag......
    Hälsningar Norra sidan av stan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Äää, du vet hur fjantig jag är med det där med kemikalier ... håller mig till mina örtpulver och de finns inte hos frissan. /fru Morot

      Radera
  2. Ojdå, nu kommer Gilbert rycka dig i håret!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag inte färgar det grönt först ... ;-)

      Radera