fredag 14 mars 2014

Om jobb

Nu är jag anmäld arbetssökande på den öppna arbetsmarknaden ett tag framöver. Nån stans ska man ju vara inskriven! Hur som helst så har jag gott om tid att drömma mig bort om olika yrken jag skulle vilja pröva på, för jag ligger utslagen i soffan med hörselkåpor på och ont i hela kroppen. Värst i halsen, så sångerska går bort.

En sak som jag har tänkt att jag skulle kunna är att plantera om sticklingar i små krukor. Under förutsättning att jag får lägga mig ner efter en kvart och att nån annan bär fram jorden. Men tänk vad trevligt att sitta i ett växthus med den där fuktiga varma jord-och-blomdoften i näsan!

Ett annat jobb jag skulle kunna klara är att testa hemsidors användarvänlighet. Om jag kan förstå och navigera på dem så klarar vem som helst det! Helst skulle jag vilja ha en såndär blickstyrd dator, för jag får så ont i armen av att till exempel skriva det här att mer scrollande och klickande verkar överkurs. Men ett par timmar om dan kunde jag absolut få ihop och med rätt hjälpmedel ännu mer: ligga och inte begripa nåt är jag fenomenal på!

Huvudvärkstablettstestare skulle kunna vara en grej om jag inte hade varit lite kinkig med att stoppa i mig kemikalier.

Bästa Linda brukar säga att hon skulle kunna bli sängprovare, men det tror jag inte passar mig, för det där med att lägga mig och resa mig upprepade gånger känns som överkurs. Långtidstest i så fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar