tisdag 11 mars 2014

Saker som börjar på F

Idag hade jag besök av den himla trevliga logopeden som håller på och utreder om och hur min hjärna fungerar. Man är bara lite isolerad när man tycker att vårdpersonalen är ens fikakompisar va?
 
Hur som helst så fick jag titta på bilder i en bok och säga att det var en elefant eller klocka eller vad det nu var. Det gick strålande såklart, tills jag inte kunde komma på vad en såndär heter som jag visst inte kommer på nu heller. Och så skulle jag subtrahera sju i taget från hundra. Baggis, eller hur? Jo man det kunde jag genom att subtrahera tio och addera tre. Och sen kom den verkliga knäckfrågan: säg så många ord som möjligt som du kan komma på som börjar på F inom loppet av en minut.
-Fan!
 
Ja sen tog det stopp tills jag kom på att om jag satte vokalerna efter i tur och ordning så fick jag ihop flera stycken. Men hallå, vem behöver komma på fler F-words?
 
Om nån vecka ska vi göra fördjupade tester, hon tycker tydligen att jag är så trevlig att fika med att hon vill komma tillbaks.

4 kommentarer:

  1. Vad du är rolig!

    Själv har jag skrämt mig själv med minnesluckor idag. Fast jag hade inget fika till.

    SvaraRadera
  2. Fan och Fuck är väl de F-ord jag kommer på spontant. Jag blir väldigt blockerad när man ska nämna något under en viss tid. Ett säkert sätt att bli helt tom. Varför ska du utredas av logoped nu?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det undrar jag med, det kanske är ett sätt att komma åt de kognitiva problemen? Hon gör dessutom några av de test som ATn vanligtvis gör.

      Radera
  3. Spännande. Tro vad de kommer fram till? Kanske, att Du är sjuk?

    SvaraRadera